Mutiara Kata

Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

Wednesday 19 December 2012

Alhamdulillah :)

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, bersyukur sangat-sangat dengan keputusan yang aku dapat semalam. Ya Allah, berdebar gila aku semalam sampaikan abah panggil makan dulu pun aku tak keluar. Aku suruh adik beli air mineral dengan   
roti gardenia yang ikan bilis tue ja. Roti tue pun lepas dapat result otw nak balik baru makan. Haaa... See ! Betapa gemuruhnya aku waktu tue. Abah cakap "Hg nie gemuruh sangat, relax lah sikit. Org lain biasa ja."
Aku pulak dah terkata apa-2. Hanya mampu berdoa ja waktu saat ,detik, tue. Serious, tangan aku sejuk gila masa salam dengan cikgu. >.<
Cikgu umumkan nama calon yang dapat straight A's dulu. Pheww .. Aku orang yg ke-empat kena panggil. Waktu kena panggil tue tak sangka sangat. Betul ke aku dapat 8A nie ? Ke aku mimpi. Yela, aku mana baca buku sangat. Mak sendiri yang cakap aku tak baca buku pun. Kena ketuk baru lah nak buka buku. Hehe. Lepas je dapat slip tue mak dgn una mesej tnya dapat apa. Masa una call abah dia cakap dia tak percaya aku dapat 8A. Sebenarnya aku sendiri tak percaya. o.O
Okay aku nak ucapkan tahniah kepada yang dapat straight A's. Kepada yang tak dapat tue takpe ada masa lagi untuk SPM. Usaha + berdoa insyaAllah. SPM penentu masa depan dibandingkan PMR yang hanya menentukan aliran kita utk form 4. So, janganlah berputus asa even xdpat 8A. Ada hikmah disebaliknya. Mungkin Allah nak bagi yang lebih baik pada kita masa SPM ke. Mana kita tau kan. 
-DUIT-

D- Doa

U- Usaha

I- Ikhtiar

T- Tawakal

No comments:

Post a Comment